A száguldó cirkusz vezetősége október végén jelentette be az új F1-es szabályokat: nemcsak az autók változnak meg jelentős mértékben, de bevezetik például a költségplafont is, és igyekeznek igazságosabb módon elosztani a bevételeket.
Habár elméletben ez hatással lesz majd a teljesítményre, a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint nem változnak meg radikálisan az erőviszonyok.
„Úgy gondolom, hogy a topcsapatok előnyhöz jutnak majd kezdetben a rendelkezésre álló források miatt, amikre szükség van az új autó kifejlesztéséhez” – mondta az olasz szakember.
„Később majd remélhetőleg a kiscsapatok ugranak egyet, de a szabályok folytonosságának megszakítása elég komoly kihívás. Nagy nehéz ma megérteni, hogy milyen is lesz majd.”
„Úgy gondolom, hogy a topcsapatok továbbra is topcsapatok maradnak. Így is lesznek jobb csapatok. Hiszen nekünk vannak meg a forrásaink, a büdzsénk, és meggyőződésem, hogy ez nem is nagyon fog változni.”
A Red Bull F1-es csapatát irányító Christian Horner osztja Binotto véleményét, miszerint az új szabályok gyakran a nagycsapatok malmára hajtják a vizet.
„Mindig időbe telik, amíg összehangolódnak a dolgok. Még csak most kezdjük el látni ezt a jelenlegi kasztnival és erőforrásokkal, és ez jó 4-5 év után következett be” – fogalmazott.
„Szóval lehet azzal érvelni, hogy a komolyabb forrásokkal rendelkező csapatok profitálnak majd ebből, ahogy nekivágunk 2021-nek. És amikor nagy szabályváltozások jönnek, valaki beletalál a közepébe, mások pedig bakot lőnek.”
2021-től egyébként 175 millió dollárban maximalizálják a csapatok éves költségvetését – ebbe nem tartoznak be a különféle marketingköltségek és versenyzői fizetések.
„Ami a költségvetési plafont illeti, évekbe telik majd, mire látjuk annak következményeit a pályán” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke.
„Számomra nagyon fontos volt a költségvetési plafon elfogadása, de az is, hogy legyenek megszorítások a fejlesztésekre vonatkozóan: szigorúbb szabályok, aerodinamika, egységes alkatrészek. Mindezek azért érkeznek, hogy felgyorsítsák a költségvetési plafon hatását.”
„Azt kell mondjam, ebből a szempontból nem minden valósult meg, és még mindig azt gondolom, hogy a csapatok közti különbség 50 százaléka csökken csak le. Számokat nem tudok mondani, hogy alátámasszam ezeket, de ez az érzésem.”
„Úgy hiszem, hogy tenni fogunk egy lépést 2021-ben, majd 2022-ben és 2023-ban is – a költségvetési plafon újabb lépés lesz. El kell fogadnunk, hogy a változás a Forma-1-ben időbe telik.”