A Spyker technikai vezetője, Mike Gascoyne elárulta, nem vár túl sokat a csapat B specifikációjú versenygépétől, amely a három hét múlva megrendezésre kerülő Török Nagydíjon debütál.
A Spyker technikai vezetője, Mike Gascoyne elárulta, nem vár túl sokat a csapat B specifikációjú versenygépétől, amely a három hét múlva megrendezésre kerülő Török Nagydíjon debütál.
Az átdolgozott versenygép, melynek bevetését több hónappal elhalasztott a csapat, az augusztus végi Török Nagydíjon végre bemutatkozhat. Gascoyne, akinek a keze már igencsak benne van a módosított autóban, elmondta, körönként közel háromnegyed másodpercet gyorsulhat az átdolgozott versenygép, ám ez nagyon kevés lesz ahhoz, hogy komoly előrelépést érhessenek el a szezon hátralévő részében.
“Az aerodinamikája miatt körönként közel háromnegyed másodperccel gyorsulhat a jelenlegi autóhoz képest” – mondta a szakember. “A mechanikáján is változtattunk, így ott is sikerült előrelépést elérnünk, azonban ha megnézzük az elmúlt versenyeket, igazából csak a Toro Rossón tudtunk hozni valamelyest. Viszont egyes pályákon jobban felzárkózhatunk mögéjük.”
|
“Ahelyett, hogy azonnali sikerekre számítanék, úgy gondolom, ez csak az első foka egy hosszú távú fejlesztési programnak, és idővel további újítások érkeznek. Nemrég helyeztük üzembe a Brackley-ben működő szélcsatornánkat, így az ottani munkálatok valamelyest elvették az időnket a B specifikációjú autótól.”
“Éppen ezért talán nem lesz akkora előrelépés, mint azt korábban gondoltuk, de folyamatosan készülnek az újítások, így további fejlődésre számítunk a szezon hátralévő részében. A fejlesztések is nagyobb ütemben haladnak majd a későbbiekben. Nem azt mondom, hogy azonnal pontszerzők leszünk, de jövőre már akár ott is lehetünk” – folytatta Gascoyne.
A Spyker már tesztelte az új váltót és a hátsó felfüggesztést Silverstone-ban, ahol az új elemek probléma nélkül teljesítettek 200 km-t. A teljes aerodinamikai csomagot viszont augusztus 14-én teszteli majd a csapat a brit ringen. Gascoyne azt is elmondta, hogy a módosított autó csak kis mértékben hasonlít majd a jelenlegire.
“Szinte mindenhol változtatunk az autón, az első szárnytól kezdve a hűtőrendszeren át a hátsó szárnyprofilig, azonban fontos megjegyezni, hogy ez még csak a kezdet. A kisebb leszorító erőt igénylő pályákon jobbak lehetünk, így már alig várjuk Monzát és Spa-t. Azt gondoltuk, hogy jobb formában kezdjük majd meg az évet, de szép lassan behozzuk magunkat. Rengeteg újdonság készül el a közeljövőben” – mondta a szakember, aki hozzátette, a módosított autó lesz az alapja a jövő évi versenygépnek.