Friss hírek

Hónapokig ment a huzavona az FIA-val az Aston Martin új hátsó szárnyáról

Az Aston Martin Forma-1-es csapatának teljesítményigazgatója, Tom McCullough azt állítja, az a vadonatúj fejlesztésű hátsó szárny, amit a Magyar Nagydíjon először vetett be a brit istálló, egyáltalán nem ellentétes a technikai szabályok szellemiségével.

A silverstone-i csapat egy zseniális, ám megkérdőjelezhető újítással érkezett a Hungaroringre, a 2022-es szabályokkal ugyanis némiképp szembeszállva visszahozta autójára a hátsó szárnyvéglapokat. Az idei évre bevezetett technikai regulák legfontosabb célja a kerék a kerék elleni küzdelmek megkönnyítése volt, emiatt pedig a 2022-es versenyautók jelentős átalakításokon mentek át elődjeikhez képest. Változtak például a hátsó szárnyakra vonatkozó előírások is, az idei évre így eltűntek a szögletes, függőlegesen rögzített szárnyvéglapok. Ezek helyét a vízszintes szárnyelemekből ívesen lefelé kanyarodó, azzal egybeolvadó rögzítések vették át.

Az új kialakítással a szabályalkotók célja az volt, hogy a hátsó szárny széleiről leváló légáramlatokat kvázi megszelídítsék, ezzel a filozófiával azonban az Aston Martin Magyarországon bevetett újítása látszólag teljesen szembement.

Hirdetés
 

A csapat teljesítményigazgatója, Tom McCullough ugyanakkor állítja, bizonyítani tudták, hogy nem ez a helyzet – a vadonatúj fejlesztéssel pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakemberei is teljesen elégedettek.

„Mi is meg akartunk bizonyosodni arról, hogy rendben van a dolog, hiszen van a szabályoknak bizonyos céljuk” – magyarázta a szakember. „De meg tudtuk mutatni szimulációk révén, hogy ennek a fejlesztésnek ilyen szempontból egyáltalán nincs lényegi hatása. Az autó teljes filozófiája nagyon domináns, a szárnyötletünk pedig csupán egy apró jellemző ebben a történetben.”

Fotó: F1Világ

McCullough beszélt arról is, az Aston Martin hónapokon át egyeztetett az FIA-val, hogy az új hátsó szárny teljes mértékben szabályos legyen, még mielőtt elkezdik annak gyártását.

„Hónapokat töltöttünk azzal, hogy az FIA technikai részegével tépelődtünk. Aztán eljutottunk arra a pontra, miután átugrottunk néhány akadályt, és ment a huzavona, hogy meg tudtunk állapodni abban, hogy minden technikai előírást betartottunk. És aztán úgy döntöttünk, legyártjuk. Ezért tartott ilyen sokáig, mire pályára tudtuk vinni. Beletelt néhány hónapba az első kapcsolatfelvételtől kezdve, hogy az FIA teljes jóváhagyását adja.”

„Amint ezt elméletben megkaptuk, megterveztük és legyártottuk. Utána pedig minden tervet elküldtünk a versenyhétvégét megelőzően. Ilyenkor az FIA-nak ismét meg kell bizonyosodnia arról, hogy elégedettek a megoldással, ami végül így is lett. Így felkerülhetett az autóra.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Hónapokig ment a huzavona az FIA-val az Aston Martin új hátsó szárnyáról
Horner szerint elképesztő, hogy a Mercedes ekkora bakot lőtt 2022-es autójával
Növényi olajjal tankolták fel a Mercedes F1-es kamionjait
Ricciardo hajlandó kihagyni egy évet, ha azzal új esélyt kap
Norris már most a McLaren vezéreként tekint saját magára
Brawn: Schumacher megérdemelten versenyez az F1-ben

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!