A német istálló a barcelonai tesztek második napján rukkolt elő új megoldásával: a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudják állítani az első kerekek összetartását, a rendszerrel pedig a feltételezések szerint az első abroncsok optimális hőmérsékleten tartását segíthetik elő.
A Mercedes állítja, a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) folyamatosan konzultált a trükk kifejlesztésekor, így az megfelel a szabályoknak, a jövő évben érkező új technikai szabálycsomag viszont már nem teszi lehetővé a használatát.
A 2021-es szabályokat még tavaly év végén hozták nyilvánosságra, a regulák pedig gyakorlatilag kizárják az úgynevezett DAS-rendszer használatát.
Azt nem tudni, hogy a 10.5-ös pont módosítása eredetileg is szerepelt az FIA tervei között, vagy azt követően került bele, hogy a Mercedes hónapokkal ezelőtt már felvette velük a kapcsolatot a rendszer kifejlesztése okán.