Kevesebb lesz a kerékcsere az F1-ben, de a Pirelli szerint ez nem baj, ha... - F1VILÁG.HU

Kevesebb lesz a kerékcsere az F1-ben, de a Pirelli szerint ez nem baj, ha…

HIRDETÉS
Jó esély van rá, hogy 2022-ben számos versenyen csak egy kerékcserét látunk majd versenyzőnként, a Pirelli szerint azonban nem kell aggódni emiatt, amennyiben az új versenyautókkal valóban izgalmasabb küzdelmek várnak ránk.
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 15: Pirelli tyre on the car George Russell, Mercedes W10 Mule during the Abu Dhabi November testing at Yas Marina Circuit on Wednesday December 15, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

2022-re jelentősen megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai: a cél, hogy az új versenyautókkal könnyebben tudják követni egymást a versenyzők, ezáltal pedig több előzést is lássunk.

Ezzel együtt az eddigi 13 colos abroncsok helyett már 18 colos gumikat használnak a száguldó cirkuszban, melyeket úgy tervezett meg a Pirelli, hogy azok ne legyenek olyan érzékenyek a túlhevülésre. Mindez azt jelenti, hogy kisebb mértékű degradáció várható, ami kevesebb kerékcserét eredményezhet a futamokon.

Bár az egykiállásos versenyeket nem feltétlenül preferálja a Forma-1 vezetősége, Mario Isola, a Pirelli főnöke azt mondja, ha valóban izgalmasabb küzdelmeket látunk a pályán, mindez nem lesz hatással a show-ra.

„Remélem, hogy nem lesz kevesebb stratégiai variáció. Azon elképzelés mentén terveztük meg a gumikat, hogy továbbra is eltérő stratégiákat tegyenek lehetővé, keverve az egy, illetve a két kiállást” – mondta a szakember.

„Az is igaz, hogy az új gumi kisebb mértékben degradálódik, szóval elképzelhető, hogy kevesebb kerékcsere lesz, és a futamok többsége egykiállásos lehet. De szerintem ez nem probléma, amíg jó versenyeket és remek akciókat látunk a pályán.”

„Ha az előzés túl könnyű, az nem jó – fontos, hogy a versenyzők sok erőfeszítést tegyenek az előzésbe. Pontosan ez az, amit a nézők akarnak. Az F1 szavazást is indított ezzel kapcsolatban, és a visszajelzések többsége szerint a rajongók nem akarnak könnyű előzéseket – akciót akarnak, küzdelmet akarnak látni.”

Isola világossá tette, az új abroncsok fejlesztéséhez másképp álltak hozzá, és olyan karakterisztikát alkottak meg, mint amilyet a versenyzők szerettek volna.

„A gumit másképp terveztük, más célok szerint. A versenyzők kevesebb túlhevülést és kevesebb degradációt szerettek volna. Nyomni akarják a gumikkal, küzdeni akarnak a pályán.”

„Úgy döntöttünk – és egyetértettünk az FIA-val, a FOM-mal és a csapatokkal –, hogy ezt az utat követjük. Szóval új profilt, új szerkezetet alkottunk, és új keverékekkel álltunk elő. Ez egy teljesen új termék egy új megközelítés szerint.”

Hirdetés

A Pirellinél azt remélik, az új abroncs beváltja majd a hozzá fűzött reményeket, 2023-ra pedig tovább szeretnének javítani rajta.

„Remélem, hogy nem lesz sok nehézségünk. Már tervezzük a 2022-es fejlesztési programot, mivel soha nem állunk le a fejlesztéssel – szeretnénk felkészülni 2023-ra egy továbbfejlesztett verzióval.”

„Ha például idén úgy látjuk, hogy változtatni kell egy keveréken, vagy a deltaidő nem olyan, mint vártuk, esetleg a degradáció nem olyan, mint vártuk, akkor vannak vészterveink, hogy közelebb kerüljünk a célokhoz, és elérjük azokat 2023-ra.”

„De úgy hisszük a számok és a szimulációk alapján, hogy jobb versenyzés lesz a pályán. Igen, talán kevesebb kerékcsere, de több akció a versenypályán. Ezek a feltételezések viszont megerősítést kell, hogy nyerjenek a pályán. Ha pedig valamilyen okból kifolyólag változtatnunk kell 2023-ra, akkor készen állunk összeülni ezekkel a munkacsoportokkal.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!