Friss hírek

Kevesebb lesz a kerékcsere az F1-ben, de a Pirelli szerint ez nem baj, ha…

Jó esély van rá, hogy 2022-ben számos versenyen csak egy kerékcserét látunk majd versenyzőnként, a Pirelli szerint azonban nem kell aggódni emiatt, amennyiben az új versenyautókkal valóban izgalmasabb küzdelmek várnak ránk.

2022-re jelentősen megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai: a cél, hogy az új versenyautókkal könnyebben tudják követni egymást a versenyzők, ezáltal pedig több előzést is lássunk.

Ezzel együtt az eddigi 13 colos abroncsok helyett már 18 colos gumikat használnak a száguldó cirkuszban, melyeket úgy tervezett meg a Pirelli, hogy azok ne legyenek olyan érzékenyek a túlhevülésre. Mindez azt jelenti, hogy kisebb mértékű degradáció várható, ami kevesebb kerékcserét eredményezhet a futamokon.

Hirdetés
 

Bár az egykiállásos versenyeket nem feltétlenül preferálja a Forma-1 vezetősége, Mario Isola, a Pirelli főnöke azt mondja, ha valóban izgalmasabb küzdelmeket látunk a pályán, mindez nem lesz hatással a show-ra.

„Remélem, hogy nem lesz kevesebb stratégiai variáció. Azon elképzelés mentén terveztük meg a gumikat, hogy továbbra is eltérő stratégiákat tegyenek lehetővé, keverve az egy, illetve a két kiállást” – mondta a szakember.

„Az is igaz, hogy az új gumi kisebb mértékben degradálódik, szóval elképzelhető, hogy kevesebb kerékcsere lesz, és a futamok többsége egykiállásos lehet. De szerintem ez nem probléma, amíg jó versenyeket és remek akciókat látunk a pályán.”

„Ha az előzés túl könnyű, az nem jó – fontos, hogy a versenyzők sok erőfeszítést tegyenek az előzésbe. Pontosan ez az, amit a nézők akarnak. Az F1 szavazást is indított ezzel kapcsolatban, és a visszajelzések többsége szerint a rajongók nem akarnak könnyű előzéseket – akciót akarnak, küzdelmet akarnak látni.”

Isola világossá tette, az új abroncsok fejlesztéséhez másképp álltak hozzá, és olyan karakterisztikát alkottak meg, mint amilyet a versenyzők szerettek volna.

„A gumit másképp terveztük, más célok szerint. A versenyzők kevesebb túlhevülést és kevesebb degradációt szerettek volna. Nyomni akarják a gumikkal, küzdeni akarnak a pályán.”

„Úgy döntöttünk – és egyetértettünk az FIA-val, a FOM-mal és a csapatokkal –, hogy ezt az utat követjük. Szóval új profilt, új szerkezetet alkottunk, és új keverékekkel álltunk elő. Ez egy teljesen új termék egy új megközelítés szerint.”

A Pirellinél azt remélik, az új abroncs beváltja majd a hozzá fűzött reményeket, 2023-ra pedig tovább szeretnének javítani rajta.

„Remélem, hogy nem lesz sok nehézségünk. Már tervezzük a 2022-es fejlesztési programot, mivel soha nem állunk le a fejlesztéssel – szeretnénk felkészülni 2023-ra egy továbbfejlesztett verzióval.”

„Ha például idén úgy látjuk, hogy változtatni kell egy keveréken, vagy a deltaidő nem olyan, mint vártuk, esetleg a degradáció nem olyan, mint vártuk, akkor vannak vészterveink, hogy közelebb kerüljünk a célokhoz, és elérjük azokat 2023-ra.”

„De úgy hisszük a számok és a szimulációk alapján, hogy jobb versenyzés lesz a pályán. Igen, talán kevesebb kerékcsere, de több akció a versenypályán. Ezek a feltételezések viszont megerősítést kell, hogy nyerjenek a pályán. Ha pedig valamilyen okból kifolyólag változtatnunk kell 2023-ra, akkor készen állunk összeülni ezekkel a munkacsoportokkal.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!