A vasárnapi, melbourne-i verseny kaotikus fordulatokat tartogatott, összesen három alkalommal kellett piros zászlóval megszakítani a futamot, és összesen kétszer állórajttal indították újra a versenyt.
A piros zászlók először a 9. körben kerültek elő, amikor Alex Albon a 7-es kanyarban falnak csapta versenyautóját, és visszacsúszott a kerékvetőre. Először csak a biztonsági autót küldték be, de aztán félbeszakították a versenyt. Később aztán Kevin Magnussen balesete, majd az ezt követő újraindítás után is előkerültek a piros zászlók.
A Forma-1-es autóversenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] elnökeként is tevékenykedő George Russell azt mondja, mostanában nem érti a versenyirányítás döntéseit.
„A véleményem az, hogy a piros zászló teljesen szükségtelen volt. Nyilván elég sok kavics került a pályára, de volt egy tiszta ív. Láttunk ennél rosszabbakat is korábban” – mondta a brit. „Valahogy a legutóbbi, szaúdi döntésre emlékeztet a dolog, amikor beküldték a biztonsági autót, miközben egy autó teljesen a pályán kívül volt.”
„Szóval nem igazán tudom, mi a helyzet jelenleg ezekkel a döntésekkel. Tényleg próbálunk együtt dolgozni az FIA-val, hogy javítsunk a dolgokon, de látszólag az némi kihívást jelent.”
Russell azért is frusztrált a történtek miatt, mert közvetlenül a futam első megszakítása előtt járt a bokszban, így komoly hátrányba került ellenfeleivel szemben, akik a verseny leállítása után szabadon cserélhettek kereket.
„Azt gondoltam, remek döntést hoztunk, kiálltunk a biztonsági autó alatt. Meglepett, hogy Lewis [Hamilton] és Max [Verstappen] kint maradtak. Örültem is ennek, mert azt gondoltam, a kezemre játszanak a dolgok. És aztán jött a piros zászló.”