A Ferrari sokat panaszkodott a februári tesztek után arra, hogy 2020-as versenyautója nem elég versenyképes – noha a riválisok szerint a maranellóiak altattak a barcelonai gyakorlás során.
Bár az elmúlt hetekben olyan híreket lehetett hallani, hogy a Ferrari több újítást is felvonultat majd Spielbergben, Mattia Binotto elárulta, az aerodinamikát tekintve ugyanazt a specifikációt használják az év első két versenyén, Ausztriában, mint amellyel befejezték a februári teszteket.
„Ezen a hétvégén az autót ugyanolyan konfigurációval használjuk, mint a barcelonai tesztek vége felé” – mondta a csapafőnök.
„Ez nem azt jelenti, hogy ültünk a babérjainkon az elmúlt öt és fél hétben, amely során dolgozhattunk az autón.”
„Az igazság az, hogy a teszteken látottak után arra jutottunk, hogy jelentős irányváltást teszünk a fejlesztéseket tekintve, főleg aerodinamikai téren. Először is meg kellett értenünk, miért nem láttuk azokat az eredményeket a pályán, amiket vártunk, és ennek eredményeképp milyen mértékben kalibráljuk újra a programunkat.”
„Kontraproduktív lett volna, ha a tervezett irányba folytatjuk, tudván, hogy nem érhetjük el a céljainkat. Ezért úgy döntöttünk, az autó egészét tekintve egy új programmal állunk elő annak tudatában, hogy ezzel nem készülünk el az első versenyre.”
„A célunk az, hogy ezeket a fejlesztéseket a harmadik versenyen, július 19-én vigyük pályára a Hungaroringen.”
„Ettől eltekintve az autó jelenlegi fejlesztéseit tekintve az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk a versenygép viselkedésének kielemzésén, a szimulátorban – annak érdekében, hogy segítsük versenyzőinket.”
„Tudjuk, hogy jelenleg nem a miénk a leggyorsabb csomag. Ezt tudtuk Melbourne előtt is, és a helyzet nem változott. A spielbergi pálya más karakterisztikával rendelkezik, mint a barcelonai, és a hőmérséklet is magasabb lesz, mint februárban. Ausztriában meg kell próbálnunk a legtöbbet kihoznunk minden lehetőségből, és aztán Magyarországon az új fejlesztésekkel már látni fogjuk, hogyan állunk a többiekhez képest, miközben persze számításba vesszük, hogy a riválisaink is újításokkal készülnek.”
Binotto hozzátette, lehetetlen megmondani, milyen eredményekre lesznek képesek a hétvégi Osztrák Nagydíjon.
„Az igazság az, hogy jósolgatni egy ilyen szokatlan idény előtt talán még értelmetlenebb, mint általában. Lesznek kiindulási pontjaink a pénteki edzések után, de sokkal pontosabb képet majd csak a szombati időmérő után kapunk” – magyarázta.
„És aztán kezdjük csak el látni a csapatok közti hierarchiát. De még akkor is ott lesz a nyitóhétvége bizonytalansága a megbízhatóságot, illetve a gumiteljesítményt tekintve a versenytávon. Meg kell próbálnunk mindenben tökéletesnek lenni.”
„A cél? Hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, mint mindig.”