Eifel Nagydíj
TEST T2 BARCELLONA - VENERDÌ 28/02/20  - CHARLES LECLERC 
© Scuderia Ferrari Press Office
Fotó: Scuderia Ferrari
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Koncepcióváltás: Szinte fejlesztések nélkül érkezik a Ferrari az idénynyitóra!

Gyakorlatilag fejlesztések nélkül érkezik meg a hétvégi Osztrák Nagydíjra a Ferrari Forma-1-es csapata. Az olasz istállót irányító Mattia Binotto elárulta, változtatnak az SF1000-es versenyautó aerodinamikai koncepcióján, melynek gyümölcsét az idény harmadik versenyén, Magyarországon láthatjuk leghamarabb.

A Ferrari sokat panaszkodott a februári tesztek után arra, hogy 2020-as versenyautója nem elég versenyképes – noha a riválisok szerint a maranellóiak altattak a barcelonai gyakorlás során.

Bár az elmúlt hetekben olyan híreket lehetett hallani, hogy a Ferrari több újítást is felvonultat majd Spielbergben, Mattia Binotto elárulta, az aerodinamikát tekintve ugyanazt a specifikációt használják az év első két versenyén, Ausztriában, mint amellyel befejezték a februári teszteket.

„Ezen a hétvégén az autót ugyanolyan konfigurációval használjuk, mint a barcelonai tesztek vége felé” – mondta a csapafőnök.

„Ez nem azt jelenti, hogy ültünk a babérjainkon az elmúlt öt és fél hétben, amely során dolgozhattunk az autón.”

„Az igazság az, hogy a teszteken látottak után arra jutottunk, hogy jelentős irányváltást teszünk a fejlesztéseket tekintve, főleg aerodinamikai téren. Először is meg kellett értenünk, miért nem láttuk azokat az eredményeket a pályán, amiket vártunk, és ennek eredményeképp milyen mértékben kalibráljuk újra a programunkat.”

„Kontraproduktív lett volna, ha a tervezett irányba folytatjuk, tudván, hogy nem érhetjük el a céljainkat. Ezért úgy döntöttünk, az autó egészét tekintve egy új programmal állunk elő annak tudatában, hogy ezzel nem készülünk el az első versenyre.”

„A célunk az, hogy ezeket a fejlesztéseket a harmadik versenyen, július 19-én vigyük pályára a Hungaroringen.”

„Ettől eltekintve az autó jelenlegi fejlesztéseit tekintve az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk a versenygép viselkedésének kielemzésén, a szimulátorban – annak érdekében, hogy segítsük versenyzőinket.”

„Tudjuk, hogy jelenleg nem a miénk a leggyorsabb csomag. Ezt tudtuk Melbourne előtt is, és a helyzet nem változott. A spielbergi pálya más karakterisztikával rendelkezik, mint a barcelonai, és a hőmérséklet is magasabb lesz, mint februárban. Ausztriában meg kell próbálnunk a legtöbbet kihoznunk minden lehetőségből, és aztán Magyarországon az új fejlesztésekkel már látni fogjuk, hogyan állunk a többiekhez képest, miközben persze számításba vesszük, hogy a riválisaink is újításokkal készülnek.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Binotto hozzátette, lehetetlen megmondani, milyen eredményekre lesznek képesek a hétvégi Osztrák Nagydíjon.

„Az igazság az, hogy jósolgatni egy ilyen szokatlan idény előtt talán még értelmetlenebb, mint általában. Lesznek kiindulási pontjaink a pénteki edzések után, de sokkal pontosabb képet majd csak a szombati időmérő után kapunk” – magyarázta.

„És aztán kezdjük csak el látni a csapatok közti hierarchiát. De még akkor is ott lesz a nyitóhétvége bizonytalansága a megbízhatóságot, illetve a gumiteljesítményt tekintve a versenytávon. Meg kell próbálnunk mindenben tökéletesnek lenni.”

„A cél? Hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, mint mindig.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!