Koncepcióváltás: Szinte fejlesztések nélkül érkezik a Ferrari az idénynyitóra!

TEST T2 BARCELLONA - VENERDÌ 28/02/20 - CHARLES LECLERC © Scuderia Ferrari Press Office
Fotó: Scuderia Ferrari
Gyakorlatilag fejlesztések nélkül érkezik meg a hétvégi Osztrák Nagydíjra a Ferrari Forma-1-es csapata. Az olasz istállót irányító Mattia Binotto elárulta, változtatnak az SF1000-es versenyautó aerodinamikai koncepcióján, melynek gyümölcsét az idény harmadik versenyén, Magyarországon láthatjuk leghamarabb.

A Ferrari sokat panaszkodott a februári tesztek után arra, hogy 2020-as versenyautója nem elég versenyképes – noha a riválisok szerint a maranellóiak altattak a barcelonai gyakorlás során.

Bár az elmúlt hetekben olyan híreket lehetett hallani, hogy a Ferrari több újítást is felvonultat majd Spielbergben, Mattia Binotto elárulta, az aerodinamikát tekintve ugyanazt a specifikációt használják az év első két versenyén, Ausztriában, mint amellyel befejezték a februári teszteket.

„Ezen a hétvégén az autót ugyanolyan konfigurációval használjuk, mint a barcelonai tesztek vége felé” – mondta a csapafőnök.

„Ez nem azt jelenti, hogy ültünk a babérjainkon az elmúlt öt és fél hétben, amely során dolgozhattunk az autón.”

„Az igazság az, hogy a teszteken látottak után arra jutottunk, hogy jelentős irányváltást teszünk a fejlesztéseket tekintve, főleg aerodinamikai téren. Először is meg kellett értenünk, miért nem láttuk azokat az eredményeket a pályán, amiket vártunk, és ennek eredményeképp milyen mértékben kalibráljuk újra a programunkat.”

„Kontraproduktív lett volna, ha a tervezett irányba folytatjuk, tudván, hogy nem érhetjük el a céljainkat. Ezért úgy döntöttünk, az autó egészét tekintve egy új programmal állunk elő annak tudatában, hogy ezzel nem készülünk el az első versenyre.”

„A célunk az, hogy ezeket a fejlesztéseket a harmadik versenyen, július 19-én vigyük pályára a Hungaroringen.”

„Ettől eltekintve az autó jelenlegi fejlesztéseit tekintve az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk a versenygép viselkedésének kielemzésén, a szimulátorban – annak érdekében, hogy segítsük versenyzőinket.”

„Tudjuk, hogy jelenleg nem a miénk a leggyorsabb csomag. Ezt tudtuk Melbourne előtt is, és a helyzet nem változott. A spielbergi pálya más karakterisztikával rendelkezik, mint a barcelonai, és a hőmérséklet is magasabb lesz, mint februárban. Ausztriában meg kell próbálnunk a legtöbbet kihoznunk minden lehetőségből, és aztán Magyarországon az új fejlesztésekkel már látni fogjuk, hogyan állunk a többiekhez képest, miközben persze számításba vesszük, hogy a riválisaink is újításokkal készülnek.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Binotto hozzátette, lehetetlen megmondani, milyen eredményekre lesznek képesek a hétvégi Osztrák Nagydíjon.

„Az igazság az, hogy jósolgatni egy ilyen szokatlan idény előtt talán még értelmetlenebb, mint általában. Lesznek kiindulási pontjaink a pénteki edzések után, de sokkal pontosabb képet majd csak a szombati időmérő után kapunk” – magyarázta.

„És aztán kezdjük csak el látni a csapatok közti hierarchiát. De még akkor is ott lesz a nyitóhétvége bizonytalansága a megbízhatóságot, illetve a gumiteljesítményt tekintve a versenytávon. Meg kell próbálnunk mindenben tökéletesnek lenni.”

„A cél? Hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, mint mindig.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS