Miközben a teszt első két napja szinte problémamentesen telt, péntek délelőtt többször is meg kellett szakítani a körözést kisebb-nagyobb problémák miatt. Először Fernando Alonso miatt kerültek elő a piros zászlók, a spanyol versenyző versenyautója sűrű füstfelhő közepette állt meg a versenypályán. Nem sokkal később az is kiderült, egy kisebb szigetelési hiba okozott hidraulikai problémát, az pedig tüzet az autó hátsó részén. A meghibásodás elég volt ahhoz, hogy az Alpine idő előtt befejezze barcelonai tesztprogramját – Alonso így mindössze 12 körig jutott a zárónapon.
Két órával később, nem sokkal dél előtt másodszor is meg kellett szakítani a körözést, ezúttal Pierre Gasly miatt. Az AlphaTauri francia versenyzője 40 megtett kör után a gumifalnak ütközött. Ő szerencsére nem sérült meg, autójának eleje azonban kisebb károkat szenvedett. A teszt néhány percre folytatódhatott csak, hamarosan ugyanis Guanyu Zhou miatt is előkerültek a piros zászlók, ő a pálya utolsó szektorában pördült meg. Nem sokkal később visszatérhetett a pályára, ám másodszor is meg kellett szakítani miatta a körözést – ezúttal Alfa Romeója megállt a pálya célegyenesében.
Az ötödik piros zászlós megszakítást Sebastian Vettel okozta az ebédszünet előtt: az Aston Martin versenyzője 48 kör után a pálya utolsó harmadában volt kénytelen leparkolni, azóta pedig az is kiderült, a műszaki hibát egy olajszivárgás miatti kisebb tűz okozta.
Az ebédszünet alatt aztán mesterségesen feláztatták a pályát, hogy a csapatok a Pirelli eső- és intermediate abroncsaival is gyakorolhassanak. A köridők a vizes pályán is gyorsan javultak, késő délután pedig már újra sima futófelületű gumikkal körözhettek a versenyzők.
Ennek köszönhető az is, hogy végül a délután köröző Lewis Hamilton érte el a legjobb köridőt a zárónapon: a hétszeres világbajnok még az edzés utolsó perceiben is rótta a köröket, végül 1 perc 19,138 másodperces köridőt ért el a Pirelli C5-ös gumikeverékével. A brit pilóta mögött csapattársa, a délelőtt köröző George Russell végzett a 2. helyen 1 tizeddel lemaradva.
A két Mercedest a két Red Bull követte a 3. és 4. helyeken: Sergio Perez délelőtt, Max Verstappen pedig délután volt szolgálatban. Utóbbi versenyző a C3-as gumikeverékkel futotta mai legjobbját még a délelőtt folyamán, és 6 tizeddel maradt le Hamiltontól.
Az Aston Martin is két versenyzővel dolgozott ma: Sebastian Vettel délután váltotta Lance Strollt, és végzett végül az 5. helyen, megelőzve a Ferrari pilótáit, Charles Leclerc-t és Carlos Sainzot. Az Aston Martin egyébként szintén idő előtt kénytelen volt befejezni a gyakorlást a felmerült műszaki problémák miatt. A top 10-ben a két Williams-versenyző, Alex Albon és Nicholas Latifi, valamint a mclarenes Daniel Ricciardo zárt.
A wokingi gárda másik pilótája, Lando Norris 11. lett: ő 52 körig jutott. Az eredménytáblán a mindössze 12 kört futó Fernando Alonso követte őt. A 13. helyen Zhou végzett, megelőzve Gaslyt,Nikita Mazepint és Valtteri Bottast.
Mazepin mindössze 9 körig jutott, a Haas csapata ugyanis ismét technikai problémákkal találta szemben magát.
A Haas egyébként pénteken szinte teljesen fehér autóval gurult pályára, az istálló ugyanis az orosz-ukrán háborúra reagálva eltávolította orosz névadó szponzora, az Uralkali logóit versenyautójáról.
A Forma-1-es csapatok márciusban további 3 napot töltenek majd el teszteléssel, akkor azonban már az első verseny helyszínén, Bahreinben gurulnak pályára. A barcelonai teszttel kapcsolatos további részletekkel hamarosan külön cikkekben jelentkezünk.
A 3. tesztnap végeredménye:
1. Hamilton (Mercedes) 1:19.138, C4, 93 kör
2. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
3. Perez (Red Bull) 1:19.556, C4, 73 kör
4. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:20.072, C3, 91 kör
8. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 93 kör
9. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 85 kör
11. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
12. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
13. Zhou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
14. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, I, 10 kör