A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso kételkedik abban, hogy az állítható hátsó szárnyaknak köszönhetően könnyebb lesz az előzés a Forma-1-ben.
A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso kételkedik abban, hogy az állítható hátsó szárnyaknak köszönhetően könnyebb lesz az előzés a Forma-1-ben.
Mint ismert, a Forma-1 2011-es szabálykönyvében számos újítás helyet kapott, így például a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) visszatérése mellett a versenyzőknek lehetőségük lesz állítani a hátsó szárnyak meredekségén a pálya egy előre meghatározott pontján, amennyiben 1 másodpercen belül autóznak előttük haladó riválisukhoz képest.
Az Autosport úgy tudja, az első versenyeken egy 600 méteres zóna áll majd a versenyzők rendelkezésére az adott pálya fő egyenesében, ahol lehetőségük lesz majd állítani a hátsó terelőszárnyakon.
A csapatok az első két kollektív tesztsorozaton, Valenciában és Jerezben először próbálták ki az új rendszert, és sokakban kételyeket vetett fel annak hatékonysága.
Így van ezzel Fernando Alonso is, aki szerint az előzés idén is ugyanolyan nehéz lesz, mint az elmúlt években, különösen az élmezőnyben.
„Ha az előtted autózó csak 1 tizeddel lesz lassabb nálad, akkor a mozgatható hátsó szárny nem elég” – mondta Alonso a Gazzetta dello Sport című olasz szaklap kérdésére.
„Hasznos lehet egy olyan autó megelőzésekor, amely 1-2 másodperccel lassabb. A szabály célja talán az, hogy támogassa az előzést, amikor egy sokkal lassabb autó mögött autózol, mint az velem is megtörtént Abu Dhabiban Vitaly Petrov esetében. De az előzés az élmezőnyben 2011-ben is nehéz lesz.”
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael korábban úgy nyilatkozott, véleménye szerint a tervezett 600 méteres előzési zóna túl kevés.
„Nem hiszem, hogy 600 méteren elég hatásos lesz majd a rendszer. Ahhoz egy egész egyenesre lenne szükség” – mondta a szakember.