Autótörésre felkészülni: Aggódik a bakui hétvége miatt az Aston Martin F1-es csapata - F1VILÁG.HU

Autótörésre felkészülni: Aggódik a bakui hétvége miatt az Aston Martin F1-es csapata

HIRDETÉS
Igencsak aggódik a hétvégi Azeri Nagydíj miatt az Aston Martin Forma-1-es csapatának teljesítményigazgatója, Tom McCullough, az utcai pályán tartandó sprintfutamos hétvége ugyanis jelentősen növeli a balesetek lehetőségét.
action, Albert Park Circuit, GP2303a, F1, GP, Australia
Lance Stroll, Aston Martin AMR23

Bakuban a 2023-as szezon első sprintfutamos hétvégéjét tartják majd, a vasárnapi verseny mellett tehát tartanak majd egy sprintfutamot is szombaton, ráadásul az időmérőn is komoly esély van arra, hogy valaki hibázik, és a falnak csapja versenyautóját. A költségplafon miatt nagyon nem mindegy, hogy egy istálló milyen balesetei károkat szenved el a szezon során, az Azeri Nagydíjat pedig aggódva várja az Aston Martin csapata is – árulta el a csapat teljesítményigazgatója, Tom McCullough.

„Igen, a költségplafon oldaláról nézve aggódom a bakui hétvége miatt” – idézi a szakember szavait a RacingNews365.com című internetes portál. „Szerencsére – persze lekopogom – eddig nem voltak nagy ütközéseink és sok baleseti kárunk, pedig Melbourne is mindig aggasztó, akárcsak így egyhuzamban ezek az utcai pályák.”

Tovább növeli a kihívást, hogy hétvégén várhatóan már egy új formátum szerint tartják a sprintfutamos Azeri Nagydíjat: a vasárnapi verseny rajtsorrendjéről már a tervek szerint nem a szombati sprint dönt, hanem két külön időmérőt tartanak. A formátum módosításáról viszont mostanáig nem tettek bejelentést, és azt sem tudni, az időmérőt miképp bonyolítják majd le a sprint előtt.

„Technikai oldalról nem bánom. Előnyösnek tartom az efféle formátumváltoztatásokat, feltéve, ha csapatként jól reagálunk” – folytatta McCullough. „Az időmérővel kapcsolatban még nem vagyok meggyőzve, amikor is lényegében a gyorsabb autókat megpróbáljuk a mezőny végére sorolni, a lassabbakat pedig az elejére – ez volt az egyik javaslat. Illetve ott volt még az egykörös időmérő, meg ilyenek.”

„Nem feltétlenül gondolom azt, hogy ez a legjobb megoldás, és nő az esetleges balesetek esélye is. Azt gondolom, a meglévő rajtrácsformátum is elég kihívást jelent, és igazán jól működik. De sürgősen kell módosítani, és a szabályozás szempontjából nem olyan egyszerű a dolog. Én a magam részéről azt gondolom, inkább meg kellene szoknunk a mostani formátumot, és nem változtatni olyan sokat rajta. Ha viszont mégis, akkor időt kell szánni rá, hogy megfelelően meg lehessen tenni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!