Friss hírek

Bajban a Mercedes: Fogalmuk sincs, mi a gond az autóval

Értetlenül áll a franciaországi gyenge teljesítmény előtt a Mercedes Forma-1-es csapata, mely azt remélte, a Paul Ricard versenypályán végre valóban harcba tudnak szállni a Red Bull-lal és a Ferrarival.

Az ezüstnyilak jelentős előrelépéseket tettek az elmúlt időszakban, a csapat pedig a Francia Nagydíjra is több újítással készült, melyektől azt remélték, sikerül még egy kicsit közelebb kerülniük a két topcsapathoz. Lewis Hamiltonnak és George Russellnek ehhez képest esélye sem volt a szombati időmérőn: a hétszeres világbajnok 9 tizedes hátránnyal 4. lett, míg csapattársa a pole-t megszerző Charles Leclerc-től bő 1,2 másodperccel lemaradva csak a 6. rajtkockát csípte el.

A csapatot irányító Toto Wolff az időmérő után elismerte, momentán fogalmuk sincs, miért nem úgy teljesít a W13-as kódjelű versenygép, ahogy várták.

Hirdetés
 

„Lassan, de biztosan küzdöttük fel magunkat az élcsapatokhoz” – mondta Wolff a Mercedes által elért elmúlt időszakbéli fejlődésről. „Voltak jó jelek Silverstone-ban, és aztán megérkeztünk Ausztriába, egy olyan pályára, ahol általában egyáltalán nem voltunk versenyképesek, és egyértelműen láttuk annak jeleit, hogy miért nem voltunk olyan erősek. De közel voltunk. Egy egyperces pályáról beszélünk, és 3 tizeddel voltunk lemaradva, ami elfogadható.”

„Aztán egy szép fejlesztési csomaggal érkeztünk a Paul Ricard versenypályára – a pálya sima, gyerünk! Vadásszuk le őket! És nincs meg a teljesítmény… Mármint, tényleg nincs meg! És nem értjük.”

Wolff kifejtette, még az utolsó szabadedzésen is próbáltak megoldást találni a problémákra, de egész egyszerűen nem jutottak egyről a kettőre.

„Nem értjük, mi ment félre. Kísérleteztünk a hátsó szárnyakkal, majdhogynem a legnagyobbat is felraktuk, amit Lewis úgy jellemzett szombat délelőtt, hogy olyan, mintha egy ejtőernyőt húzna, és kipróbáltunk egy kisebb verziót is, amivel túl sokat veszítettünk a kanyarokban.”

„Aztán kísérletezgettünk a gumihőmérsékletekkel is. És láthajtuk, mekkora a lemaradásunk Verstappenhez képest. Ha azt mondták volna nekem a hétvége előtt, hogy 7 tizedes, illetve 1,1 másodperces lemaradással végzünk, az egy nagy pofon lett volna számomra.”

Fotó: Mercedes

Arra a kérdésre, hogy mégis mi lehet a probléma, Wolff kifejtette: „Nem tudnám azt sem megmondani, hogy önmagában az aerodinamikai konfigurációval van-e gond. Amit viszont látunk, hogy egy edzésen belül egyszer teljesen versenyképtelenek vagyunk az első szektorban, míg a Q3-ban, a második gyorskörben mi vagyunk a leggyorsabbak ugyanezen a szakaszon.”

„Valami egyértelműen történik – lehet, hogy a szél van ránk hatással, vagy a gumitól függ, ami egyszerűen nem működik az autónkon. Az autót a határon használjuk. És csak egy hajszál választ el attól, hogy hőssé válunk-e, vagy sehol nem végzünk, amit úgy tűnik, még nem sikerült megértenünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!