A Pirelli motorsport-igazgatója úgy véli, a Forma-1-es versenyautók jövőre nagyjából 5 másodpercet gyorsulhatnak – annak ellenére, hogy nemrégiben leszavazták az aerodinamikai változások jelentős részét.
A Pirelli motorsport-igazgatója úgy véli, a Forma-1-es versenyautók jövőre nagyjából 5 másodpercet gyorsulhatnak – annak ellenére, hogy nemrégiben leszavazták az aerodinamikai változások jelentős részét.
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery úgy véli, a Forma-1-es versenyautók jövőre nagyjából 5 másodpercet gyorsulhatnak – annak ellenére, hogy nemrégiben leszavazták az aerodinamikai változások jelentős részét.
|
A hét elején derül ki, hogy 2017-től mégsem változtatnak olyan jelentős mértékben a versenyautókon, mint azt korábban tervezték, a Mercedes és a Pirelli ugyanis aggályait fejezte ki, mivel a túl nagy leszorítóerő komoly terhelést jelentene az abroncsoknak.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-főnöke azonban azt mondja, az olasz gyártó elő tud állni egy olyan gumival, mely képes kezelni ezt a terhelést, ám ez jelentősen megváltoztatná az abroncsok viselkedését – és ez akár a versenyzés minőségének rovására is mehetne.
„Tudunk olyan gumit gyártani, ami ellenáll ennek a terhelésnek, de az nem lesz ugyanaz a gumi, mint amit ma használunk” – mondta a szakember csütörtökön.
„Ha tehát 50-60 százalékkal magasabb terhelést akarunk elérni az aeróval, akkor nem lesz olyan típusú gumink, mint az elmúlt pár évben. Mi tehát jeleztük, hogy amennyiben meg akarjuk tartani azt, amit már megszoktunk az F1-ben, limitálnunk kell ezt a terhelést.”
A brit szakember mindazonáltal azt mondja, a 2017-ben bevezetésre kerülő szélesebb abroncsok, valamint a kiszélesített autók kompenzálják majd ezeket a limiteket.
„2015 és 2017 között azért lesz egy természetes evolúció. És a szélesebb gumiknak, valamint a szélesebb kasztninak hála 4-5 másodperccel gyorsulunk majd.”
Hembery mindazonáltal óvatosságra intett, elmondása szerint ugyanis jól meg kell fontolni, hogy megéri-e pusztán a kanyarsebesség növelésével javítani a köridőkön.
„Rengeteget nyerünk majd a kanyarokban, mivel a szélesebb gumiknak hála jobban rá tudunk gyorsítani az egyenesekre. És ez óriási változás” – magyarázta.
„Amikor mi megérkeztünk a sportba, Ross Brawn vezette a gumikkal kapcsolatos munkacsoportot. Az első pont az volt: ’Nem akarunk gyorsabbak lenni a kanyarokban.’ Ha tehát ezt kérjük, az olyasvalami, amit alaposan át kell gondolnunk.”
„Fel kell ismerni, hogy az F1-es autók teljesítménye már most is elképesztően magas, és az ehhez képest 5 másodperces gyorsulás óriási változást jelent. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy jó irányba indulunk el.”