Orosz Nagydíj

Mercedes: A DAS-nak semmi köze a defektekhez

Lewis Hamilton puncture Mercedes Safety Car Medical Car
Fotó: Mercedes
A Mercedes Forma-1-es csapata határozottan cáfolta, hogy a múlt hétvégi Brit Nagydíjon történt defektekhez köze lenne az istálló által kifejlesztett innovatív kormányműnek, azaz a DAS-nak.

Az úgynevezett DAS-rendszert a világbajnoki istálló a februári teszteken vitte először pályára, és miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályosnak minősítette, használják is az idény során.

A megoldás lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek dőlésszögén – ennek pedig a gumik optimális hőmérsékleten tartásában van szerepe.

A Mercedes versenyző a múlt vasárnapi Brit Nagydíj utolsó köreiben bal első defektet kapta: Valtteri Bottas nem is tudott pontot szerezni Silverstone-ban, míg Lewis Hamiltonnak szerencséje volt, defektes autóval az első helyen be tudott evickélni a célba.

Nem ők voltak az egyetlenek, akik pórul jártak: Carlos Sainz ugyancsak bal első defektet kapott a hajrában.

A Pirelli azóta kiderítette az okokat is: az abroncsokra rendkívül extrém körülmények hatottak a versenynaptár egyik legmegterhelőbb pályáján, és lényegében túlhasználták őket a verseny során.

A Mercedes pedig kategorikusan cáfolta, hogy a DAS-rendszernek bármi köze lett volna a defektekhez.

„Rengeteg kérdés merült fel idén – és most ezen verseny vonatkozásában is – a DAS-rendszerrel kapcsolatban, és hogy hozzájárult-e a meghibásodásokhoz, vagy sem. Kategorikusan kijelenthetem, hogy a válasz: nem!” – mondta James Vowles, a Mercedes stratégiai igazgatója.

„Először is, a defektek idejéhez közel nem is használtuk. Valójában csak a futam elején volt használatban, ennyi. Másodszor pedig, Sainz is defektet kapott, és egyértelmű, hogy ők nem használnak DAS-rendszert az autójukban, és számos versenytárs panaszkodott még vibrációra, ahogy Valtteri is.”

Vowles elárulta, a második silverstone-i hétvégén nagyon odafigyelnek majd a gumikra.

„Rengeteg adat áll rendelkezésünkre, de a keverékek eggyel lágyabbak lesznek. Szóval nyitott szemmel járunk majd. A helyzet az, hogy a vasárnapi versenyen a biztonsági autó olyan korán állt be, hogy ezzel mindenkit rákényszerített egy nagyon hosszú második etapos egy kiállásos stratégiára.”

„Most mindenki sokkal óvatosabb lesz, és biztos vagyok benne, hogy jóval több kétkiállásos taktikát látunk majd, ami eleve a keverékek hatása is lehet.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS