Szahíri Nagydíj
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

A Red Bull különös megoldással egyenlítené ki az erőviszonyokat az F1-ben

A Red Bull különös megoldással egyenlítené ki az erőviszonyokat az F1-ben

Egészen különleges mechanizmussal egyenlítené ki az erőviszonyokat a Forma-1-ben a Red Bull: az energiaital-gyárosok a motorfejlesztések 2022-es befagyasztására törekszenek, emellett azonban felmerült az is, hogy korlátoznák a felhasználható üzemanyag mennyiségét is, függően attól, hogy egy csapat éppen hogyan teljesít.

A Red Bull motorpartnere, a Honda néhány hete jelentette be, a 2021-es szezon végén kivonul a Forma-1-ből, így az energiaital-gyárosoknak megoldást kell találniuk a következő évekre.

Az osztrák istállónál azóta többször nyilatkozták, az lenne a legjobb megoldás számukra, ha 2022-től is a Honda motorjait használhatnák: ehhez felvásárolnák a japán gyártó infrastruktúráját, illetve a V6-os erőforrást, mint szellemi terméket, és a továbbiakban ők készítenék el motorjaikat.

Ehhez viszont elengedhetetlen lenne, hogy 2022-től befagyasszák a motorfejlesztéseket, a Red Bull ezen törekvését pedig a Mercedes támogatja is. A Ferrari részéről Mattia Binotto még Portugáliában azt mondta, vannak ennél fontosabb kérdések is jelenleg, például megállapodni a 2026-os motorszabályokban.

A motorfejlesztések befagyasztása egyébként a jelenleg domináló Mercedesnek kétségkívül jól jönne, a Ferrarinak viszont annyira nem – hiszen az olaszok jelenleg is küszködnek motorjaikkal.

A RaceFans értesülései szerint a Red Bull egy olyan javaslattal állt elő, melynek megfelelően részben fagyasztanák be fejlesztéseket, emellett pedig egy teljesítménykiegyenlítő mechanizmussal tennék izgalmasabbá a küzdelmeket. Ez a megoldás lehetővé tenné a gyártók számára, hogy bizonyos szintig fejlesszenek motorjaikon.

Az egyik lehetséges teljesítménykiegyenlítő mechanizmus pedig az lenne, ha minden egyes csapat üzemanyag-felhasználását a teljesítményének megfelelően határoznák meg. Az ötlettel az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost állt elő még szeptemberben.

„Ha azt vesszük, hogy a Mercedes jelenleg 3-5 tizeddel gyorsabb mindenki másnál, könnyű kiszámolni, mennyivel kevesebb üzemanyagot kellene adni nekik, hogy kiegyenlítsük a mezőnyt” – mondta a szakember.

Úgy tudni, a Red Bull szeretné, ha két héten belül döntés születne, hogy megállapodhasson a Hondával a motorok felvásárlásáról.

A motorfejlesztések befagyasztásáról szóló javaslatot egyébként az F1 Bizottságának hétfői ülésén is megvitatták, döntés azonban nem született, míg a teljesítménykiegyenlítő mechanizmusról nem egyeztettek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!