Az sem kizárt, hogy a Honda már 2026-ban visszatér a Forma-1-be

Hiába vonult ki 2021 végén a Forma-1-ből a Honda, a japán gyártó nem zárkózik el a visszatérés elől – erre akár már 2026-ban sor kerülhet, sok múlik azonban azon, a száguldó cirkusznak sikerül-e folytatnia útját a karbonsemlegesség felé.

A Honda az elmúlt években a Red Bull Racing és az AlphaTauri partnereként tevékenykedett a Forma-1-ben, a 2021-es szezon végén azonban hivatalosan kivonult a királykategóriából – habár a két istállónak továbbra is technikai segítséget nyújt, a Honda Racing Corporation (HRC) logói pedig idén is megjelennek a versenyautókon.

Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a Honda vezérkarának tagjai is jelen voltak, köztük a japán gyártó vezérigazgatója, Toshihiro Mibe, elnöke, Seiji Kuraishi, valamint a HRC elnöke, Koji Watanabe, és igazgatója, Yasuaki Asaki. Bár a Honda részéről állítják, nem változott álláspontjuk a Forma-1-es program kapcsán, azt elismerték, figyelemmel kísérik a 2026-ban bevezetésre kerülő új motorszabályokkal kapcsolatos fejleményeket.

Hirdetés
 

„A Forma-1 a motorsportok csúcsa, szóval mindig figyeljük, hogy mi történik az F1 világában” – mondta Koji Watanabe. „Természetesen épp csak most fejeztük be és zártuk le tevékenységeinket, szóval semmit sem vitattunk meg a Honda vállalatán belül a 2026-os szezonról. Szóval nincsenek tervek.”

„De nem zártuk be az ajtót. Amennyire én tudom, az F1 is még most fogja eldönteni a 2026-os szabályokat, és határozottan a karbonsemlegesség irányába indultak el. Ez ugyanaz az irány, mint a miénk. Szóval nem kell eltávolodnunk a karbonsemlegességtől az F1-ben. Ez feltehetően egy remek lehetőség is arra, hogy megvizsgáljuk a karbonsemleges F1-et. Szóval nem zártuk be a kaput.”

Watanabe azt mondja, a Hondának először a közúti autógyártás tekintetében kell elérnie a karbonsemlegességet, mielőtt megfontolja az F1-es visszatérés lehetőségét. Arra a kérdésre, hogy mik lehetnek a fő tényezők, amik erre sarkallhatják a vállalatot, a szakember így felelt: „Úgy gondolom, számos tényezőt kell figyelnünk. De ha már döntöttünk az F1-es program befejezéséről a közúti autógyártás és a karbonsemlegesség miatt, először erre az oldalra kell koncentrálnunk.”

„És amint látjuk, hogy el tudjuk ezt érni, meg tudjuk fontolni az F1-et.”

Watanabet természetesen arról is megkérdezték, mikor születhet döntés arról, hogy akár már 2026-ban visszatérnek a Forma-1-be.

„Pontos időkeretet nem tudok mondani erre. De ha 2026-ban vissza akarunk térni az F1-be, akkor jó eséllyel 1-1,5 éven belül el kell döntenünk.”

A hivatalos kivonulás ellenére a Honda együttműködése tovább folytatódik a Red Bull és az AlphaTauri csapataival, így a japán vállalat neve nem fog eltűnni a száguldó cirkuszból.

„Legalább 2025-ig a Honda egyfajta partnere lesz mindkét csapatnak. Habár a részletekről még nincs döntés, a HRC is egyfajta technikai partnere lesz a két istállónak 2025-ig.”

Wanabe elárulta azt is, a Red Bull nem vásárolta meg a Honda szellemi tulajdonaként a motorokat– csupán használati jogot kaptak arra. Ez azért lényeges, mert a legfrissebb hírek szerint az osztrák istálló a Forma-1-hez 2026-tól csatlakozni kívánó Porschéval léphet szövetségre.

„Használhatják a szellemi tulajdont, de nem adtuk el azt nekik. Ez csak egy bérlés, szóval a szellemi tulajdon hasznosításának jóváhagyásáról van szó.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!