Az sem kizárt, hogy a Honda már 2026-ban visszatér a Forma-1-be - F1VILÁG.HU

Az sem kizárt, hogy a Honda már 2026-ban visszatér a Forma-1-be

HIRDETÉS
Hiába vonult ki 2021 végén a Forma-1-ből a Honda, a japán gyártó nem zárkózik el a visszatérés elől – erre akár már 2026-ban sor kerülhet, sok múlik azonban azon, a száguldó cirkusznak sikerül-e folytatnia útját a karbonsemlegesség felé.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 09: Sergio Perez of Mexico and Red Bull Racing  during the F1 Grand Prix of Austria Sprint race at Red Bull Ring on July 09, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

A Honda az elmúlt években a Red Bull Racing és az AlphaTauri partnereként tevékenykedett a Forma-1-ben, a 2021-es szezon végén azonban hivatalosan kivonult a királykategóriából – habár a két istállónak továbbra is technikai segítséget nyújt, a Honda Racing Corporation (HRC) logói pedig idén is megjelennek a versenyautókon.

Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a Honda vezérkarának tagjai is jelen voltak, köztük a japán gyártó vezérigazgatója, Toshihiro Mibe, elnöke, Seiji Kuraishi, valamint a HRC elnöke, Koji Watanabe, és igazgatója, Yasuaki Asaki. Bár a Honda részéről állítják, nem változott álláspontjuk a Forma-1-es program kapcsán, azt elismerték, figyelemmel kísérik a 2026-ban bevezetésre kerülő új motorszabályokkal kapcsolatos fejleményeket.

„A Forma-1 a motorsportok csúcsa, szóval mindig figyeljük, hogy mi történik az F1 világában” – mondta Koji Watanabe. „Természetesen épp csak most fejeztük be és zártuk le tevékenységeinket, szóval semmit sem vitattunk meg a Honda vállalatán belül a 2026-os szezonról. Szóval nincsenek tervek.”

„De nem zártuk be az ajtót. Amennyire én tudom, az F1 is még most fogja eldönteni a 2026-os szabályokat, és határozottan a karbonsemlegesség irányába indultak el. Ez ugyanaz az irány, mint a miénk. Szóval nem kell eltávolodnunk a karbonsemlegességtől az F1-ben. Ez feltehetően egy remek lehetőség is arra, hogy megvizsgáljuk a karbonsemleges F1-et. Szóval nem zártuk be a kaput.”

Watanabe azt mondja, a Hondának először a közúti autógyártás tekintetében kell elérnie a karbonsemlegességet, mielőtt megfontolja az F1-es visszatérés lehetőségét. Arra a kérdésre, hogy mik lehetnek a fő tényezők, amik erre sarkallhatják a vállalatot, a szakember így felelt: „Úgy gondolom, számos tényezőt kell figyelnünk. De ha már döntöttünk az F1-es program befejezéséről a közúti autógyártás és a karbonsemlegesség miatt, először erre az oldalra kell koncentrálnunk.”

„És amint látjuk, hogy el tudjuk ezt érni, meg tudjuk fontolni az F1-et.”

Watanabet természetesen arról is megkérdezték, mikor születhet döntés arról, hogy akár már 2026-ban visszatérnek a Forma-1-be.

„Pontos időkeretet nem tudok mondani erre. De ha 2026-ban vissza akarunk térni az F1-be, akkor jó eséllyel 1-1,5 éven belül el kell döntenünk.”

A hivatalos kivonulás ellenére a Honda együttműködése tovább folytatódik a Red Bull és az AlphaTauri csapataival, így a japán vállalat neve nem fog eltűnni a száguldó cirkuszból.

Hirdetés

„Legalább 2025-ig a Honda egyfajta partnere lesz mindkét csapatnak. Habár a részletekről még nincs döntés, a HRC is egyfajta technikai partnere lesz a két istállónak 2025-ig.”

Wanabe elárulta azt is, a Red Bull nem vásárolta meg a Honda szellemi tulajdonaként a motorokat– csupán használati jogot kaptak arra. Ez azért lényeges, mert a legfrissebb hírek szerint az osztrák istálló a Forma-1-hez 2026-tól csatlakozni kívánó Porschéval léphet szövetségre.

„Használhatják a szellemi tulajdont, de nem adtuk el azt nekik. Ez csak egy bérlés, szóval a szellemi tulajdon hasznosításának jóváhagyásáról van szó.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!