Friss hírek

Fordulat: A Honda 2025 végéig legyártja a motorokat a Red Bullnak!

A jelenlegi motoréra végéig, tehát 2025-ig szállít motorokat a Red Bull Forma-1-es csapatának a Honda – az energiaital-gyárosok tanácsadója, Dr. Helmut Marko a minap elárulta, a tervek drámaian megváltoztak, a japán gyártó pedig végül mégsem távolodik el annyira a száguldó cirkusztól!

A Honda még 2020 őszén jelentette be, a 2021-es szezont követően távozik a Forma-1-től, a bejelentést követő hónapokban pedig komoly tárgyalások folytak a Red Bull csapatával a V6-os erőforrásokra vonatkozóan.

Az eredeti terv az volt, hogy a Red Bull felépíti saját motorközpontját Milton Keynes-ben, ahol a következő években már saját magának gyártja le motorjait a Hondától megvásárolt tervek alapján. A felek ugyanakkor megállapodtak abban is, hogy a Honda még 2022-ben legyártja az erőforrásokat Japánban, és technikai segítséget nyújt a Red Bullnak.

Hirdetés
 

A Milton Keynes-i motorközpont befejeztével pedig 2023-ban, 2024-ben és 2025-ben már a Red Bull központjában készültek volna el a V6-os erőforrások – ezzel együtt az új motorprojekt beindítása is a tervek között szerepelt a 2026-os új szabályoknak megfelelően.

Ahogyan azonban arról nemrégiben az F1Világ.hu is beszámolt, a Honda és a Red Bull partnersége mégsem ért véget, a felek pedig még éveken át dolgozhatnak együtt. A minap egy interjúban pedig Helmut Marko, az energiaital-gyárosok tanácsadója megerősítette, hogy a jelenlegi motoréra végéig, tehát 2025-ig a Honda komplett erőforrásokat biztosít majd nekik. Mindez pedig azt is jelenti, hogy a Red Bull motorközpontjában a 2026-os projektre fókuszálhatnak.

„Most találtunk egy teljesen más megoldást ahhoz képest, mint amit eredetileg terveztünk” – mondta Marko az Autorevue magazinnak.

„A motorokat 2025-ig Japánban gyártják, hozzájuk sem fogunk nyúlni. Ez azt jelenti, hogy a jogok és mindezek a japánoknál maradnak, ami fontos 2026-ra, mert akkor újoncokká válunk.”

Marko utalt rá, az, hogy 2021-ben megnyerték a világbajnoki címet, arra sarkallta a Hondát, hogy közelebb maradjon a Forma-1-hez, mint eredetileg tervezte.

„Növekvő sikereink során volt egyfajta újragondolás a japánoknál. Emellett pedig természetesen az akkumulátorokkal kapcsolatos tudást is fel tudják használni a villamosítási fázisuk során. Az eredeti tervek szerint csak 2022-re gyártották volna a motorjainkat. Most viszont arról született döntés, hogy ez 2025-ig folytatódni fog, ami természetesen óriási előny számunkra. Ez azt jelenti, hogy nekünk csak a finomításokat, illetve a kalibrálást kell elvégeznünk.”

A Red Bull a Honda távozásának bejelentését követően kiharcolta, hogy a jelenlegi erőforrások fejlesztését az új motorformula érkezéséig befagyasszák a Forma-1-ben. Bár a tervek azóta változtak, Marko azt mondja, mindez előfeltétele volt annak, hogy saját motorprojektet indítsanak.

„Ennek a megállapodásnak az előfeltétele az volt, hogy a motorfejlesztéseket befagyasszák. Mert az első fázis az lett volna, hogy mindent magunk csinálunk. Ezért is vágtunk bele Milton Keynes-ben, és kötelességtudóan bevásároltunk az AVL-nél [próbapadgyártó vállalat – a szerk.].”

„Az üzem május-júniusban teljeskörűen működni fog. A végleges döntésnek, miszerint mi magunk csinálunk mindent, az volt a feltétele, hogy mindent befagyasszanak. Máskülönben esélyünk sem lett volna erre a rendkívül komplex dologra.”

Fotó: Red Bull Racing

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Red Bull milyen néven használja majd a motorjait az idei szezontól kezdve, ám szinte bizonyos, hogy a Honda neve valamilyen formában megjelenik majd a száguldó cirkuszban.

A napokban derült ki az is, hogy a Honda korábbi F1-es főnöke, Masashi Yamamoto egyfajta tanácsadói szerepben dolgozik majd tovább a Red Bullnak. Az osztrák istálló emellett a Honda számos korábbi munkavállalóját foglalkoztatja majd angliai részlegén.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!