Friss hírek

Hat pilóta közül választ az Alpine, ahol még mindig Piastri miatt sopánkodnak

Az Alpine vezérigazgatója nehezen emészti meg Oscar Piastri viharos távozását, miközben az F1-es csapat az elvesztett pilóta pótlásán dolgozik. Hat névre szűkült az eredetileg tizennégy versenyzőt tartalmazó lista.

Nem csillapodnak a Piastri-ügy utórezgései az Alpine Forma-1-es istállójánál, bármennyire is ezt hangoztatja a csapat vezetősége. A Fernando Alonso utódjának szánt Oscar Piastri augusztusban váratlanul a McLarenhez igazolt, így az Alpine az idővel versenyezve keresi az ausztrál pilóta méltó helyettesét 2023-ra. Otmar Szafnauer csapatfőnök korábban elárulta, nem kevesebb, mint tizennégy jelölttel kezdték a keresést, ami azóta hat főre szűkült. Erről Laurent Rossi vezérigazgató beszélt.

„Tizennégy pilótát választottunk, ahogy Otmar korábban bejelentette. Mostanra leszűkítettük a kört hatra. Közülük néhányan még nem tudnak akadálytalanul csapatot váltani, mások pedig nem teljesen illenek a képbe. Szeptember végére kellően ki kellene tisztulnia a képnek. Találni fogunk egy pilótát. Végül is még mindig az autó határoz a teljesítményről. A csalódás abból fakad, hogy milyen sokat fektettünk bele, és mennyire hűségesek voltunk hozzá. Nem számítottunk arra, hogy ez viszonzatlan marad.”

Hirdetés
 

Az Alpine 2016-ban tért vissza a Forma-1-be Renault néven. Az akkori tervük szerint öt év alatt váltak volna nyertes csapattá, ettől a céltól azonban alaposan elmaradtak. Egyetlen futamgyőzelmük Esteban Oconnak köszönhető, aki 2021-ben a Hungaroringen nyert. A csapat működésébe nem látunk bele, az azonban sokat elárul egy munkakörnyezetről, hogy mekkora az ott dolgozók cserélődésének mértéke. Ezzel a mutatójával a Renault/Alpine nem dicsekedhet: a 2023-as évet is beleszámítva nyolc pilótájuk, hét pilótapárosításuk lesz. A vezérigazgató szerint azonban ettől sokkal fontosabb, hogy az autójuk gyors legyen.

„Ide érkezve tudtuk, hogy ez egy szappanopera. Tisztában voltunk vele, hogy dráma vár ránk, legközelebb pedig már fel leszünk rá készülve. Egyre szívósabbá válunk, ahogy halad a projekt. A megfelelő irányba tartunk. A pilóták fontosak, de a legfontosabb az autó. A Mercedeshez képest fél, a Ferrarihoz képest egy másodperc a hátrányunk. Egyetlen pilóta sem képes ekkora lemaradást ledolgozni. Ez [a Piastri-ügy] csak egy bukkanó, már magunk mögött is hagytuk” – magyarázta Rossi, aki ennek ellenére épp a minap adott hosszas interjút arról, mennyire rosszul érintette őket Piastri elvesztése.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Hat pilóta közül választ az Alpine, ahol még mindig Piastri miatt sopánkodnak
A Red Bullt nem ijeszti meg a Mercedes felzárkózása
Eldőlt: Teltházas lesz a 2023-as Forma-1-es Magyar Nagydíj
Brown Binotto távozásáról: Egy F1-es csapat sikereinek kulcsa a stabilitás
Steiner: A 2023-as Ferrari-motor „bomba” lesz!
Az Aston Martinnál el vannak ájulva Alonsótól

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!