Renault: Előrébb kell hozni az új motorszabályok bevezetését - F1VILÁG.HU

Renault: Előrébb kell hozni az új motorszabályok bevezetését

HIRDETÉS
A Renault Forma-1-es csapatát irányító Cyril Abiteoul szerint azzal, hogy a Honda a 2021-es szezon végén kivonul a száguldó cirkuszból, el kell gondolkodni a motorokra vonatkozó szabályváltozások korábbi bevezetését.
Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team RS20.
Russian Grand Prix, Saturday 26th September 2020. Sochi Autodrom, Sochi, Russia.

A jelenlegi szabályozás 2025 végéig lesz érvényben az F1-ben, az egyeztetések azonban már folyamatban vannak azzal kapcsolatban, hogy a száguldó cirkusz milyen technológiai irányba indul el ezután.

A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn nemrég arról beszélt, amíg nem változnak meg az erőforrásokra vonatkozó szabályok, nem valószínű, hogy érkeznek új gyártók a királykategóriába.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint a Honda távozása is arra utal, a mostani szabályozás nem olyan eredményes, mint kellene, a tervezett változtatásokat pedig előbb be kellene vezetni, hogy új gyártók is belépjenek a Forma-1-be.

„Szeretném nagyon világosan kijelenteni, hogy semmiféle elégedettséggel nem tölt el bennünket a Honda helyzete” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak.

„Nevén kell neveznünk a dolgot, és ez nem egy pozitív fejlemény az F1 számára. Egy olyan F1-et akarunk, ahol autógyártók, motorbeszállítók versenyeznek – és az, hogy csak három motorgyártó marad, nem pozitív fejlemény.”

„Egyértelmű következtetéseket kell levonnunk a helyzetből, és ez olyasvalami, amiben sürgettem már az irányító testületet, hogy vizsgálják meg alaposabban. A motorhelyzet egész egyszerűen fenntarthatatlan. Főleg gazdasági, de technológiai szempontból sem.”

„Nem tudom, hogy ezt megengedhetjük-e magunknak. Vagy képesek leszünk változtatni a jelenlegi motorarchitektúrán, vagy fel kell gyorsítanunk egy új bevezetését.”

„Arra számítok, hogy ez a fejlemény komolyabban elgondolkodtat bennünket az új generációs hajtásláncok bevezetésének időzítésén.”

Abiteboul azt mondja, a jelenlegi szabályok azért nem vonzók új gyártók számára, mert egy versenyképes csomag kifejlesztése rendkívül költséges lenne számukra.

Hirdetés

„A belépőjegy annyira drága – és nemcsak költségszinten, hanem technológiailag is. Még ha elköltenek rengeteg pénzt is, akkor is eltart egy darabig, mire odaérnek. Láttunk erre példát mi is, habár nyilván most jobb helyzetben vagyunk.”

„Persze állhatunk ott egy szigeten, és mondhatjuk azt, hogy minden rendben van, mert átszeltük a tengert, de ez a tenger túlságosan széles, és túl kemény egy fenntartható Forma-1 számára.”

„És több szakemberre van szükség ezen a szigeten. Úgyhogy tennünk kell valamit, komolyabban el kell gondolkodnunk a motorok környezeti és gazdasági fenntarthatóságán.”

„Voltak már lépések ezügyben, de ez nem elég. Keményebben kell fellépni. Ahogy tettük azt a kasztni tekintetében is az elmúlt pár hónapban. Nagyon keményen oda kell csapnunk motorfronton, ha nem akarjuk, hogy az F1 sérüljön.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!