Hungary-3@2xCreated with Sketch.
  Portugál Nagydíj
Next
Prev

Kövesd velünk a portimaói eseményeket! Lépj be az F1Világ Paddockba!

Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team RS20.
Russian Grand Prix, Saturday 26th September 2020. Sochi Autodrom, Sochi, Russia.
Fotó: Renault

Renault: Előrébb kell hozni az új motorszabályok bevezetését

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Renault: Előrébb kell hozni az új motorszabályok bevezetését

A Renault Forma-1-es csapatát irányító Cyril Abiteoul szerint azzal, hogy a Honda a 2021-es szezon végén kivonul a száguldó cirkuszból, el kell gondolkodni a motorokra vonatkozó szabályváltozások korábbi bevezetését.

A jelenlegi szabályozás 2025 végéig lesz érvényben az F1-ben, az egyeztetések azonban már folyamatban vannak azzal kapcsolatban, hogy a száguldó cirkusz milyen technológiai irányba indul el ezután.

A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn nemrég arról beszélt, amíg nem változnak meg az erőforrásokra vonatkozó szabályok, nem valószínű, hogy érkeznek új gyártók a királykategóriába.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint a Honda távozása is arra utal, a mostani szabályozás nem olyan eredményes, mint kellene, a tervezett változtatásokat pedig előbb be kellene vezetni, hogy új gyártók is belépjenek a Forma-1-be.

„Szeretném nagyon világosan kijelenteni, hogy semmiféle elégedettséggel nem tölt el bennünket a Honda helyzete” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak.

„Nevén kell neveznünk a dolgot, és ez nem egy pozitív fejlemény az F1 számára. Egy olyan F1-et akarunk, ahol autógyártók, motorbeszállítók versenyeznek – és az, hogy csak három motorgyártó marad, nem pozitív fejlemény.”

„Egyértelmű következtetéseket kell levonnunk a helyzetből, és ez olyasvalami, amiben sürgettem már az irányító testületet, hogy vizsgálják meg alaposabban. A motorhelyzet egész egyszerűen fenntarthatatlan. Főleg gazdasági, de technológiai szempontból sem.”

„Nem tudom, hogy ezt megengedhetjük-e magunknak. Vagy képesek leszünk változtatni a jelenlegi motorarchitektúrán, vagy fel kell gyorsítanunk egy új bevezetését.”

„Arra számítok, hogy ez a fejlemény komolyabban elgondolkodtat bennünket az új generációs hajtásláncok bevezetésének időzítésén.”

Abiteboul azt mondja, a jelenlegi szabályok azért nem vonzók új gyártók számára, mert egy versenyképes csomag kifejlesztése rendkívül költséges lenne számukra.

„A belépőjegy annyira drága – és nemcsak költségszinten, hanem technológiailag is. Még ha elköltenek rengeteg pénzt is, akkor is eltart egy darabig, mire odaérnek. Láttunk erre példát mi is, habár nyilván most jobb helyzetben vagyunk.”

„Persze állhatunk ott egy szigeten, és mondhatjuk azt, hogy minden rendben van, mert átszeltük a tengert, de ez a tenger túlságosan széles, és túl kemény egy fenntartható Forma-1 számára.”

„És több szakemberre van szükség ezen a szigeten. Úgyhogy tennünk kell valamit, komolyabban el kell gondolkodnunk a motorok környezeti és gazdasági fenntarthatóságán.”

„Voltak már lépések ezügyben, de ez nem elég. Keményebben kell fellépni. Ahogy tettük azt a kasztni tekintetében is az elmúlt pár hónapban. Nagyon keményen oda kell csapnunk motorfronton, ha nem akarjuk, hogy az F1 sérüljön.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Renault: Előrébb kell hozni az új motorszabályok bevezetését
Vettel: Méltósággal akarok búcsúzni a Ferraritól
A Mercedes kiszereli a DAS-rendszert autóiból
Hamilton az FIA-t kritizálja Petrov foglalkoztatása miatt
Az F1-es Portugál Nagydíj TV-közvetítései
A szokásos időpontban lesz a 2021-es F1-es Magyar Nagydíj