Költségplafon-ügy

A Pirelli is véleményt mondott a Ferrari érthetetlen hungaroringi stratégiájáról

Komoly kritikákat kapott a Ferrari Forma-1-es csapata a július végi Magyar Nagydíjon elkövetett stratégiai hibáját követően, nemrég pedig a Pirelli F1-es főnöke, Maria Isola is elmondta a véleményét az olaszok döntésével kapcsolatban.

A Scuderia jó eséllyel pályázott a győzelemre a hungaroringi versenyen, Charles Leclerc az élen állt, amikor a Red Bull csapata Max Verstappennel megpróbálkozott egy elévágással. A Ferrari reagált, egy körrel később a bokszba hívta pilótáját, autójára pedig a kemény keverékű gumikat szerelték fel.

Hamar kiderült, a maranellóiak óriási hibát követtek el, Leclerc ugyanis képtelen volt megfelelően használni ezt a keveréket a hűvös körülmények között, Max Verstappen pedig végül megelőzte őt, majd meg is nyerte a futamot. A monacói végül újra a bokszba kényszerült, végül pedig csak a 6. helyen ért célba.

Hirdetés
 

A Ferrari döntése sokakból értetlenséget váltott ki, a csapatok többsége számára ugyanis teljesen egyértelmű volt, a Pirelli kemény keverékű gumijait nagyjából használhatatlanok lesznek a hűvös mogyoródi időjárás közepette.

A történtek után természetesen a Pirelli F1-es főnökét, Mario Isolát is megkérdezték a Ferrari taktikájáról – bár védelmébe vette az olaszokat, valójában utalt rá, a kemény keverékű gumik használatának nem sok értelme volt.

„Úgy hiszem, volt egy stratégia a fejükben, mivel ők egy remek csapat, és tudják, mit csinálnak” – mondta a szakember a Hungaroringen történtekkel kapcsolatban. „Szóval feltehetően volt egy tervük, ez a terv pedig nem úgy működött, ahogy várták. A kemény keverék alacsonyabb tapadási szintet mutatott már péntek óta, pedig akkor még melegebb volt. Nem számítottunk arra, hogy a gumi tapadása jobb lesz vasárnap, a hűvösebb körülmények között.”

Isola ugyanakkor beszélt arról is, az mindenképp nagyon örömteli, hogy a Magyar Nagydíj változatos stratégiákat kínált.

„Örülök, hogy mindhárom keveréket használták a versenyen, így eltérő stratégiákat láttunk” – tette hozzá az olasz szakember. „Talán ez volt az egyik olyan száraz pályás verseny, ahol a legtöbb taktikai variációt láthattuk, és rengeteg akció volt a pályán is, szoros versenyzés, előzések, és a többi. A mi részünkről tehát remekül működött a dolog.”

„A bajnokság szempontjából pedig az a tény, hogy a Ferrari nem nyerte meg a versenyt, egy másik történet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Pirelli is véleményt mondott a Ferrari érthetetlen hungaroringi stratégiájáról
Vettel Szingapúrban megismételte idei második legjobb eredményét
Alonso: Elfogadhatatlanul sok műszaki hibánk van
Häkkinen: Verstappen és Hamilton bizonyította, a legjobbak is képesek hibázni

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!